Veelgestelde vragen

FAQ


Veelgestelde vragen & antwoorden

Waar kan ik lezen waar ShelterBox allemaal actief is en welke hulp is verleend?

ShelterBox is actief of actief geweest in meer dan twintig landen waaronder Ethiopië, Nigeria, Kameroen, Tsjaad, Syrië, Kenia, Irak, India, Filipijnen, Somalië en Indonesië. Een operations update van september tot eind vorig jaar vind je hier (deze link opent een nieuw venster waarin de download aangegeven is). Daarin staat wat er in het gebied speelt en wat ShelterBox daar (tot nu toe) heeft kunnen doen.

Ik heb recentelijk een donatie gedaan en hoe kom ik nu te weten waar “de Box naartoe gaat?”

Vroeger werkte ShelterBox uitsluitend met boxen, maar tegenwoordig zijn er (naast de vertrouwde ShelterBoxen) meer hulpmiddelen beschikbaar die veelvuldig in rampgebieden worden ingezet. Denk daarbij aan de ShelterKit, met materialen en gereedschap om huizen te repareren of op te bouwen. ShelterBox levert maatwerk, en omdat elke rampsituatie anders is, wordt de inhoud van de boxen en de kits voor ieder geval apart samengesteld. Bovendien worden veel materialen op voorraad gemaakt om zo snel mogelijk ter plekke hulp te kunnen verlenen. Een donatie komt dus altijd goed terecht, maar kan niet op voorhand worden toegewezen aan een specifiek rampgebied.

Ik kan op de website geen link meer vinden om mijn box te traceren. Hoe vind ik mijn box?

Op onze vernieuwde website staat niet meer de optie om de status van een ShelterBox te bekijken. ShelterBox International heeft een nieuw beleid en er worden sinds september 2017 geen nieuwe boxnummers meer uitgegeven.

Hoe bepaalt ShelterBox waar wel en geen hulp gegeven wordt?

Er zijn helaas te veel rampen om overal en iedereen te kunnen helpen. De beslissing om te bepalen waar het wel of niet gebeurt is een lastige. ShelterBox International heeft daarvoor een aantal criteria, die te vinden zijn op deze website. Uiteraard draagt jouw donatie bij aan meer hulp!